REGULAMIN
STOWARZYSZENIA KLUB PŁETWONURKOWY HOVER
§1
Postanowienia ogólne.
- Klub posługuje się nazwą Klub Płetwonurkowy HOVER .W swojej działalności Klub może używać nazwy skróconej z zachowaniem członu nazwy : HOVER
- Terenem działania klubu jest obszar Polski, a siedzibą Klubu jest miasto Stalowa Wola.
- Klub opiera swą działalność na pracy społecznej członków Klubu i działaczy.
- Stowarzyszenie jest zawiązane na czas nieokreślony. Działa na podstawie niniejszego regulaminu oraz przepisów Ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r Prawo o stowarzyszeniach.§
§2
Cele i zadania Klubu.
- Celem Klubu jest:
- popularyzowanie nurkowania rekreacyjno-sportowego w regionie podkarpackim,
- prowadzenie szkoleń w w/w zakresie,
- propagowanie bezpiecznego zachowania się nad wodą,
- zrzeszanie osób zainteresowanych nurkowaniem,
- wspólne treningi,
- propagowanie bezpiecznego i odpowiedzialnego nurkowania,
- organizowanie imprez nurkowych,
- propagowanie idei nurkowania poprzez wystawy, akcje i pokazy,
- współpraca z innymi klubami,
- współpraca z organizacjami związanymi ze środowiskiem wodnym.
- Klub realizuje swoje cele poprzez:
- podejmowanie i wdrażanie przedsięwzięć zapewniających rozwijanie nurkowania sportowego i turystycznego,
- tworzenie bazy sprzętowej, szkoleniowej i treningowej,
- podejmowanie organizacji szkolenia płetwonurków
- popularyzowanie nurkowania sportowego i rekreacyjnego wśród dzieci i młodzieży w granicach ich możliwości fizycznych.
- Klub współpracuje ze wszystkimi organizacjami zajmującymi się nurkowaniem.
§3
Członkowie Klubu, ich prawa i obowiązki.
- Członkowie Klubu dzielą się na:
- członków,
- członków wspierających,
- członków honorowych.
- Członkiem Klubu może być osoba fizyczna akceptująca cele Klubu oraz osoba niepełnoletnia akceptująca cele Klubu, która przedłożyła wraz z deklaracją członkowską pisemną zgodę przedstawicieli ustawowych na członkostwo w Klubie i akceptację celów Klubu.
- Członków przyjmuje Zarząd Klubu na podstawie pisemnej deklaracji członkowskiej w ciągu 14 dni od dnia wpłynięcia deklaracji .
- Członkowi pełnoletniemu klubu przysługują wszystkie uprawnienia wynikające ze Statutu oraz postanowień niniejszego regulaminu i uchwał Zarządu Klubu oraz Walnego Zebrania Członków Klubu.
- Członek poniżej 18 roku życia nie posiada głosu na zebraniu walnym oraz nie może kandydować do władz klubu.
- Członkami wspierającymi Klub HOVER mogą zostać osoby aktywnie działające na rzecz Klubu i dbające o jego rozwój. O nadaniu tytułu „Członka Wspierającego Klub Płetwonurkowy HOVER” decyduje Zarząd Klubu w drodze uchwały. Wspierający Członek Klubu jest zwolniony z opłacania składek członkowskich. Członek Wspierający nie może zasiadać we władzach Klubu.
- Członkami honorowymi klubu HOVER zostają osoby które były członkami klubu i zmarły będąc członkami klubu.
- Członkowie Klubu mają prawo:
- uczestniczyć w działalności Klubu, brać udział w działalności programowo-organizacyjnej,
- wybierać władze Klubu oraz być wybieranym do tych władz,
- występować z wnioskami dotyczącymi działalności Klubu,
- korzystać z pomocy Klubu, korzystać ze sprzętu i urządzeń Klubu zgodnie z zasadami, ustalonymi przez Zarząd Klubu,
- prawa członka są zawieszane w przypadku stwierdzenia nieuregulowania opłat związanych z przynależnością do Klubu. Decyzję o zawieszeniu podejmuje Zarząd. Zarząd zobowiązany jest zawiadomić członka o zawieszeniu, podając przyczynę zawieszenia.
- członek Klubu może wystąpić na piśmie do Zarządu Klubu o zawieszenie składki członkowskiej z powodu trudnej sytuacji finansowej, ale nie dłużej niż na 12 miesięcy. Stosowną uchwałę w głosowaniu podejmuje Zarząd Klubu.
- Członkowie Klubu są zobowiązani do:
- aktywnego uczestniczenia w spotkaniach organizowanych przez Klub i realizacji celów Klubu, uczestniczyć w działalności Klubu, brać udział w działalności programowo-organizacyjnej,
- przestrzegania postanowień statutu, regulaminów i uchwał władz Klubu,
- godnego reprezentowania Klubu,
- regularnego opłacania składek członkowskich do 31 marca za rok bieżący,
- poszanowania własności stowarzyszenia Klubu, jako wspólnego dobra jego członków.
- Członkowie zalegający w opłatach na rzecz klubu nie mogą uczestniczyć w działalności klubu, korzystać z karnetu klubowego na basenie oraz korzystania ze sprzętu nurkowego znajdującego się na terenie klubu.
- Członkostwo w Klubie ustaje na skutek:
- dobrowolnej rezygnacji z przynależności do Klubu.
- nieusprawiedliwionego zalegania z opłatą składek członkowskich lub innych zobowiązań i nieusprawiedliwionej nieobecności na Zgromadzeniu Walnym
- wykluczenia z Klubu w przypadku stwierdzenia rażącego naruszenia postanowień regulaminu, nieprzestrzegania postanowień, uchwał.
§4
Władze Klubu.
- Władzami Klubu są:
a) Walne Zebranie Członków,
b) Zarząd Klubu, - Wybór władz Klubu, o których mowa w ust.1 pkt. odbywa się w głosowaniu jawnym lub tajnym, zwykłą większością głosów. Wybór władz następuje spośród wskazanych kandydatów.
- Wybór Prezesa Klubu odbywa się w odrębnym głosowaniu tajnym.
- Uchwały władz Klubu, podejmowane są w głosowaniu jawnym lub tajnym, zwykłą większością głosów oddanych przy obecności, co najmniej połowy ogólnej liczby członków Zarządu Klubu.
- Walne Zebranie Członków jest najwyższą władzą Klubu.
- Walne Zebranie Członków jest zwoływane przez Zarząd, co najmniej raz w roku. O miejscu, terminie i porządku obrad Zarząd powiadamia członków ogólnie dostępnymi środkami: informacja na stronie internetowej klubu, ogłoszenia w siedzibie Klubu, z wykorzystaniem poczty elektronicznej, SMS , co najmniej na 7 dni przed terminem Walnego Zebrania Członków.
- Nadzwyczajne Walne Zebranie Członków może być zwołane przez Zarząd w każdym czasie. O miejscu, terminie i porządku obrad Zarząd powiadamia członków zgodnie z punktem 6.
- Zarząd kieruje całokształtem działalności Klubu, zgodnie z uchwałami Walnego Zebrania Członków, reprezentuje je na zewnątrz i ponosi odpowiedzialność przed Walnym Zebraniem Członków.
- Zarząd składa się z 3 członków, wybieranych na okres 1 roku.
- Pracą Zarządu kieruje Prezes Zarządu.
- Posiedzenia Zarządu odbywają się w miarę potrzeb, nie rzadziej niż raz na dwa miesiące.
- W posiedzeniach Zarządu mogą uczestniczyć osoby zaproszone przez Zarząd. Osoby zaproszone nie mają prawa głosu, stanowią tylko głos doradczy.
- Regulamin opłacania składek członkowskich oraz innych świadczeń przez członków na rzez Klubu uchwala Zarząd Klubu.
- Zarząd Klubu ma prawo ustalić dodatkowe opłaty na rzecz Klubu jednak nie mogą one przekroczyć wysokości rocznej składki członkowskiej i muszą być uzasadnione potrzebą lub sytuacją finansową Klubu.
- Członek Zarządu Klubu może być zawieszony w czynnościach lub odwołany ze składu Zarządu, jeżeli nie wykonuje przyjętych obowiązków, działa niezgodnie z regulaminem Klubu, bądź w inny sposób zawiódł zaufanie członków Klubu.
- Uchwałę o zawieszeniu w czynnościach lub odwołaniu członka Zarządu podejmuje Walne Zgromadzenie większością 2/3 głosów przy obecności, co najmniej połowy uprawnionych do głosowania.
- Usunięty lub zawieszony członek Zarządu ma prawo odwołania się w terminie 14 dni, licząc od daty jego powiadomienia o podjęciu uchwały o usunięciu lub zawieszeniu.
- Wniosek o udzielenie lub odmowę udzielenia absolutorium ustępującemu zarządowi klubu zgłaszają: członkowie zwyczajni klubu, uczestniczący w walnym zebraniu członków klubu
- Zarząd Klubu zwolniony jest z opłacenia składki członkowskiej na okres trwania kadencji.
§5
Majątek Klubu.
- Majątek Klubu stanowią ruchomości i fundusze:a) majątek ruchomy będący własnością stowarzyszenia, jak również dotacje mogą być wykorzystane wyłącznie w działalności Klubu wg zasad określonych w Statucie,b) majątek ruchomy zdobyty staraniem członków klubu, niepochodzący z dotacji jest użytkowany wyłącznie przez Klub. Przekazanie lub zbycie tego majątku może nastąpić za zgodą i na podstawie uchwały Walnego Zebrania Członków Klubu. c) fundusze w postaci środków pieniężnych pochodzące ze składek członków klubu i innych opłat na rzecz klubu, darowizn na rzecz Klubu,lub innych źródeł pozostają w wyłącznej dyspozycji Klubu,
§6
Zmiana Regulaminu.
- Decyzję o zmianie Regulaminu Klubu podejmuje Walne Zebranie Członków.
- Uchwalenie Regulaminu Klubu lub jego zmiana mogą być przedmiotem obrad Walnego Zebrania Członków wyłącznie wtedy, gdy sprawy te zostały zamieszczone w porządku obrad Walnego Zebrania Członków.
§7
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają przepisy ustawy – Prawo o stowarzyszeniach.